ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Az internetes áruház (webáruház) Általános szerződési feltételei

I. Rendelkezés

Fogalmak meghatározása

  1. Az internetes áruház (webáruház) üzemeltetője a Gabonga, s.r.o., melynek székhelye Kazanská 11299/46, 821 06 Bratislava.
  2. Az eladó fél a Gabonga, s.r.o., melynek székhelye Kazanská 11299/46, 821 06 Bratislava.
  3. Ügyfélnek a webáruház minden oly látogatója számít, ki a webáruházban megrendelést ad le. A TK 102/2014 sz. törvény alapján ügyfélnek minősül azon természetes személy, ki az adásvételi szerződés megkötése  és teljesítése idején nem  a vállakozói tevékenysége, szakmája vagy foglalkozása alapján jár el.
  4. A webáruház egy számítógépes rendszer, mely  az internetes hálón elhelyezett, s nyilvánosan hozzáférhető, mely lehetővé teszi az áru és szolgáltatások megrendelését.
  5. Árunak vagy szolgáltatásnak minősül minden a webáruház oldalain felüntetett termék.
  6. A megrendelés leadása a megrendelés folyamatának megerősítésével jön létre a webáruházban a termékek vagy szolgáltatások ügyfél általi kiválasztásával, beleértve a megrendelői űrlap teljes kitöltését is.
  7. Az ügyfél teljes mértékben elismeri az elektronikus hírközlést, elsősorban a webáruház részéről küldött e-mail-es és a telefonos kommunikációt.
  1. A webáruház  www.gabonga.hu  kínálatában található áru és szolgáltatások szolgáltatója a Gabonga, s.r.o., melynek székhelye Kazanská 11299/46, 821 06 Bratislava.

 

 

II. Rendelkezés

Árak

  1. Az összes a termék mellett feltüntetett ár végleges, beleértve a 20% Áfa-t is.
  2. Az eladó felet kötelezik a webáruházban a megrendelés leadásának pillanatában feltüntetett árak.

 

III. Rendelkezés

Megrendelés

  1. A megrendelés leadása a megrendelés folyamatának megerősítésével jön létre  webáruházban a termékek vagy szolgáltatások ügyfél általi kiválasztásával, beleértve a megrendelői űrlap teljes kitöltését is. A megrendelés korrekt elintézésének érdekében a megrendelésben igényelt adatokat ki kell tölteni, s ki kell választani a szállítási és fizetési módját a megrendelt árunak vagy szolgáltatásnak.
  2. Az ügyfél a megrendelés elküldésének pillanatában beleegyezik a megrendelt áru és  szolgáltatások árába, tehát a megrendelés kötelezővé válik az ügyfél számára.
  3. A megrendelés megerősítésével az ügyfél részéről adásvételi szerződés jön létre, mely módosítható, törölhető vagy kiegészíthető, azonban kizárólag az ügyfél és az eladó fél közti közös megegyezés alapján, ha más hatályban lévő törvény ezt nem határozza meg másképp. A megrendelés megerősítésének az eladó fél részéről az áru elküldése számít.
  4. Az ügyfél a megrendelés a webáruházban való leadását követően automata által létrehozott e-mail-t kap a megrendelés wabáruház általi fogadásáról. Ez az e-mail nem az áru visszaigazolása az ezen rendelkezés 3. bekezdése alapján.
  5. Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
  6. Amennyiben az eladó fél nem képes teljesíteni a megrendelést, vagy annak egy részét a megrendelés határidejének lejártáig maximális erőfeszítés mellett sem, mégpedig oly indokok miatt, mint például: a termék már nincs gyártás alatt, nem elérhető a gyártónál vagy a beszállító extern raktárán, a gyártól oly mértékű változtatásokat eszközölt ki, melyeknek köszönhetően nem előkészíthető a megrendelés vagy felsőbb hatalmak okán, a megrendelést törölheti, melyről az ügyfelet e-mail-ben tájékoztatja. Az eladó félnek szintén jogában áll törölni a megrendelést, amennyiben az ügyfél a megrendelésben hamis vagy félrevezető adatokat adott meg, melyek ellenőrizhetetlenek, mint például nem megfelelő e-mail cím vagy telefonszám. Amennyiben az ügyfél előleget fizetett ki, ezt az összeget az eladó fél 14 napon belül köteles visszajuttatni számára.

 

IV. Rendelkezés

Fizetési feltételek

  1. Az áru vagy szolgáltatások árát az alábbi módokon térítheti meg:
  2. utánvétes fizetési mód (egyenesen a futárnál téríti meg az áru átvételekor)
  3. online bankkártyás fizetési mód fizetési kapu segítségével
  4. személyes átvétel a boltban / a raktárban
  5. befizetés proforma számla alapján – előre, az áru az után lesz elküldve, hogy a befizetés jóváírásra kerül számlánkon,
  6. befizetés számla alapján, a számlán feltüntetett befizetési határidőig,
  7. befizetés ajándékutalvány alapján.
  8. Az ajándékutalvány előfizetett pénzmennyiséget jelent, melyet az ügyfél felhasználhat bevásárlás esetén, A kupon érvényességének dátuma a kuponon van feltüntetve. Az ajándékutalvány értéke egyeztethető az ügyféllel.
  9. Az egyes fizetési módok pótdíja ezen általános szerződési feltételek VI rendelkezésben találhatók.
  10. Az eladó fél az alábbi kedvezményeket biztosíthatja:
  11. kedvezményt az árból a webáruházban történő regisztráció esetén,
  12. kedvezményt az ismételt bevásárlás esetén,
  13. kedvezményt egyszeri kedvezményes kupon felhasználása esetén,
  14. A biztosított kedvezmények nem összevonhatók.

 

V. Rendelkezés

Szállítási feltételek

  1. Az eladó köteles 30 napon belül a megrendelés leadásától számítva az árut elküldeni az ügyfél számára, amennyiben a felek nem egyeztek meg másképp, vagy a termék mellett nem volt feltüntetve más szállítási határidő.
  2. Amennyiben az áru raktáron található, mennyiségi lehetőségeket figyelembe véve a lehető legrövidebb időn belül küldésre kerül.
  3. Amennyiben a megrendelésben több termék vagy szolgáltatás található, s egy része annak nem elérhető a raktár készletén, az eladó fél informálja ennek tényéről az ügyfelet, lehetőséget adva a több részben való kiszállításra.
  4. Az áruval együtt az ügyfél számára a számla (adóigazgatási azonosításra alkalmas bizonylat), a használati útmutató, továbbá a többi áruhoz vagy szolgáltatáshoz tartozó dokumentum a gyártótól, is küldésre kerül.
  5. A teljesítés helyszínének az a helyszín számít, melyen az áru kiszállításra kerül.
  6. Az eladó fél a kiszállítást az ügyfél számára az alábbi módokon biztosítja:

l  futárcéggel

l  személyesen a megrendelésben kiválasztott átvételi ponton.

 

VI. Rendelkezés

Szállítási és csomagolási költségek és a szállítási módok 

  1. Előre való befizetés esetén fizetési kapu (hitel- / bankkártya) segítségével a futárszolgálat igénybevétele esetén 3 munkanapos szállítási idővel 1490 HUF összeget számítunk fel.
  2. Utánvétes / készpénzzel történő (a futárnak fizet a csomag átvételekor)  befizetés esetén a futárszolgálat igénybevétele esetén 3 munkanapos szállítási  1870 HUF összeget számítunk fel. Ebből 390 HUF díj a készpénz átutalásának  – utánvét.

 

VII. Rendelkezés

Tulajdonjog átruházása

  1. A tulajdonjog az eladó fél részéről átruházódik az ügyfél részére az adásvételi szerződés tárgyának teljes összegének megtérítésének pillanatában.
  2. Az áru vagy szolgáltatások, melyekre még az eladó fél tulajdonjoga vonatkozik, esetében az eladó fél fenntartja a jogot, hogy az ügyfél panasztételre való jogát érvényesítve kizárólag az után intézze, hogy az adásvételi szerződés tárgyának teljes összegét befizette.

 

VIII. Rendelkezés

Az adásvételi szerződés törlése

  1. A megrendelt áru vagy szolgáltatás törléséhez törlési költségek felmerülése nélkül az ügyfélnek 24 órán belül a megrendelés leadásától számítva van joga azon áru esetében, mely megrendelésre készül, az ügyfél specifikus igényeinek megfelelően vagy kifejezetten egy ügyfél számára készült áru esetén.

 

IX. Rendelkezés

Az ügyfél joga az áru visszaküldéséhez, indoklás megadása nélkül

  1. Az ügyfélnek jogában áll a TK 102/2014 sz. az áru eladása vagy szolgáltatás nyújtása egymástól távol lévő felek esetén, vagy az eladó fél telephelyének térségein kívül megkötött adásvételi szerződésre vonatkozó fogyasztóvédelmi törvény, valamint az egyes törvények kiegészítései (a továbbiakban csak „Törvény“) a § 7 alapján elállni az adásvételi szerződéstől 14 naptári napon belül az áru átvételétől számítva. Amennyiben az adásvételi szerződés tárgya az áru leszállítása, az ügyfélnek jogában áll az áru kézbesítése előtt elállni a szerződéstől.
  2. Az ügyfél köteles, amennyiben élni kíván ezzel a jogával, elállási igényét írásban megtenni s azt személyesen kézbesíteni legkésőbb az utolsó napján a meghatározott időkeretnek az eladó fél címére, vagy a szóban forgó elállást postai úton elküldeni legkésőbb az utolsó napján a meghatározott időkeretnek az elérhetőségek részben megadott címre. Az ügyfél köteles az adásvételi szerződéstől való elállás bejelentése után személyesen vagy postai úton eljuttatni az adásvételi szerződés, melytől elállni kíván, tárgyát minden dokumentummal  – pl. eredeti számla, használati útmutató és az áru más dokumentumai, mely az áruhoz mellékelve érkezett, legkésőbb 14 naptári napon belül az elállás bejelentése után (1 Törvény §10 bekezdése). Az ügyfeleknek azt javasoljuk, hogy saját felhasználás céljából készítsenek másolatot a számláról, s a terméket ajánlottan és biztosítással küldjék el a csomagot. A szerződéstől való elállásra az alábbi űrlapot használhatják: Az adásvételi szerződéstől való elállás, melyben kötelező kitölteni a „*“ – csillaggal jelölt mezőket. (http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/odstupenie od zmluvy.pdf).
  3. Az árut ne küldje vissza utánvéttel, az utánvéttel visszaküldött csomagok nem kerülnek átvételre.
  4. A webáruház üzemeltetője visszautalja az áruért / szolgáltatásért befizetett összeget, beleértve a szállítsi költségeket a TK 102/2014 sz. törvény §9 3) bekezdése alapján, ahogyan az áru megrendeléséből adódó bizonyítható költségeket is 14 napon belül az elállás fogadásától számítva, azonban nem köteles az összeget az áru fogadása vagy az annak elküldését igazoló bizonylat az ügyfél általi elküldésének fogadása előtt megtéríteni, ez azonban abban az esetben nem érvényes, ha az eladó fél felajánlotta az áru elszállítását.
  5. Az áru visszaküldésének költsége az ügyfelet terheli.  
  6. A szerződéstől való elállás nem érvényesíthető azon áru vagy szolgáltatás esetén, mely a TK 102/2014 §7 6  bekezdésének a) és l) közti részében felsorolt.
  7. Az áru minden oly értékcsökkenése, mely nem az áru működésének és tulajdonságainak tanulmányozásából ered, az ügyfelet terheli. 

 

X. Rendelkezés

A szerződést megkötő felek jogai és kötelezettségei

  1. Szerződést kötő feleknek az eladó fél és az ügyfél számít.
  2. Az ügyfél köteles:
  3. átvenni a megrendelt árut,
  4. megtéríteni az eladó fél felé az áru előzetesen egyeztetett árát,
  5. ellenőrizni a csomagolás épségét, s annak sérülése esetén az áru épségét annak átvételekor.
  6. Az eladó fél köteles:
  7. az ügyfél számára az árut az igényelt minőségben, mennyiségben, s az előzetesen egyeztetett áron kézbesíteni,
  8. az áruval együtt, vagy utólag megküldeni az ügyfél számára az áruhoz tartoó összes dokumentumot, mint pédául az áruhoz tartozó számla és a magyar nyelvű használati útmutató.

 

 

XI. Rendelkezés

Személyes adatok védelme

  1. A személyes adatok a Tk 122/2013 sz. a személyes adatok védelméről szóló törvény, s annak későbbi módosításaival összhangban vannak kezelve.
  2. Az eladó fél nem adja ki a személyes adatokat harmadik fél számára, leszámítva a szállítási céget, mely biztosítja az áru vagy szolgáltatás kézbesítését, és az állami felügyeleti szerveket  ellenőrzés esetén, ilyen esetben ezek a szervek harmadik félnek számítanak.
  3. Az eladó fél az ügyféltől az alábbi adatokat kapja meg: titulus, név, vezetéknév, cím szállítási cím, telefonszám, e-mail cím.
  4. Az Ön által megadott személyes adatok megadása az Ön által leadott megrendelés korrekt elintézésére szolgálnak.
  5. Az eladó fél köteles a személyes adatok védelmére a jogosulatlan személyek hozzáférése ellen, melyeket biztonsági óvintézkedéssel dolgoz fel.
  6. Az érintett fél TK 122/2013 sz.  § 28 a személyes adatokról szóló törvénye, s annak későbbi módosításai határozzák meg.
  7. Amennyiben az ügyfél beleegyezését adja a személyes adatainak regisztráció esetére való feldolgozásához a webáruházban későbbi marketing célokra való felhasználására, beleegyezett az elsődlegesen e-mail-ben küldött üzenetek az általa megadott e-mail címen való fogadásába, telefonos megkeresésbe, vagy postai küldemény fogadásába a megadott címen.
  8. A marketing célokra szolgáló személyes adatok, melyek a név és vezetéknév, telefonszám, cím és e-mail cím 5 évig lesznek megőrizve.
  9. Az ügyfél beleegyezését bármikor visszavonhatja írásban, A személyes adatok feldolgozási engedélyének visszavonása-nak elküldésével, mely után az adatokat azonnali hatállyal leblokkoljuk, vagy likvidáljuk. S részünkről az Ön által megadott személyes adatokat többé nem használjuk fel marketing célokra.

 

XII. Rendelkezés

Az áru átvételének visszautasítása esetén keletkező kártérítés

  1. Az eladó fél kártérítésre jogosult (a Ptk. § 420 rendelkezése alapján), amennyiben az ügyfél megrendelte az árut, melyet nem töröltetett, s nem állt el a szerződéstől, s ezzel egyetembena szállítótól nem vette át ezt az árut, vagy az eladó fél részéről történő felhívás után, személyes átvétel kiválasztása esetén, nem vette át a meghatározott időn belül azt. Ezzel a tettel az ügyfél megszegte a X. rendelkezés 2. pontjának a) bekezdését, mely alapján az ügyfél köteles átvenni a megrendelt árut. 
  2. A kártérítés összegének meghatározásakor az eladó fél figyelembe veszi első sorban a szállítási költségeket, s az azokkal összefüggő kiadásokat az áru elküldésének esetén, a csomagolási, küldési és kezelési költségeket, melyek a megrendeléssel kapcsolatosak, ahogyan a további költségeket, melyek a szóban forgó megrendelés teljesítéséből erednek, s ezzel együtt jogában áll az elmaradt haszon kiszámlázására is. 
  3. Az eladó félnek jogában áll nem igényelni a kártérítést, vagy annak csak egy részét igényelni. 

 

XIII. Rendelkezés

Záró rendelkezések

  1. Az eladó fél fenntartja a jogot az ezen általános szerződési feltételek és reklamációs feltételek módosítására és kiegészítésére, az ügyfél előzetes értesítése nélkül. Az általános szerződési feltételek vagy reklamációs feltételek változása esetén a vásárlási folyamat azok alapján az általános szerződési feltételek alapján történik, melyek a megrendelés leadásának pillanatában voltak érvényben, s ezek elérhetőek az eladó fél oldalán.
  2. Ezen általános szerződési feltételek elválaszthatatlna részét képezik a reklamációs feltételek.
  3. A megrendelés leadásával az ügyfél igazolja, hogy elolvasta s megértette az általános szerződési feltételeket és a reklamációs feltételeket.
  4. Ezek a feltételek a webáruház minősítése érdekében jöttek létre, a nakupujbezpecne.sk projekt részeként.
  5. Ezen általános szerződési feltételek és reklamációs feltételek elérhetőek a társaság székhelyén, hogy az ügyfél megtekinthesse azokat, ahogyan a webáruház internetes oldalán is elérhetők.
  6. Amennyiben az ügyfél nem elégedett a móddal, ahogyan az eladó fél intézte reklamációját, vagy úgy gondolja, hogy az eladó fél megsértette jogait, lehetősége van az eladó fél felé benyújtani annak korrigálási igényét. Amennyiben az eladó fél a korrigálási igényt visszautasító választ ad, vagy 30 napon belül annak elküldésétől számítva nem ad választ arra, az ügyfélnek jogában áll a Tk 391/2015 sz. § 12az alternatív vitarendezésről szóló törvény és annak későbbi módosításai alapján javaslatot benyújtani a vita alternatív rendezésére. A webáruház üzemeltetőjével kialakult vita alternatív rendezésének illetékes fóruma a Szlovák Kereskedelmi Ellenőrzés (www.soi.sk)  hivatala vagy más illetékes jogi személy, ki szerepel az alternatív vitarendezési testület listáján, mely a Szlovák Köztársaság Gazdasági minisztériuma által fenttartott (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), emellett az ügyfélnek jogában áll kiválasztani, mely feltüntetett jogi személy segítségével rendezi alternatív módon a vitát. Az ügyfélnek ezzel együtt a vitarendezés alternatív módjának javaslatát online  platform segítségével is benyújthatja, melyet az alábbi linkre kattintva talál meg:  http://ec.europa.eu/consumers/odr/. A javaslat díját az ügyfél a kiválasztott jogi személy oldalain találja meg.
  7. A másképp nem módosított kapcsolatok ezeken az általános szerződési feltételekben, s elválaszthatatlan részeiben (mellékleteiben), az ide vonatkozó Tk 40/1964sz., Tk 250/2007 sz., Tk 102/2014 sz., Tk 122/2013 sz., Tk 22/204 sz., valamint a Tk 513/1991 sz. törvényei alapján működnek.
  8. Ezek az általános szerződési feltételek, beleértve elválaszthatatlan részeit is, 2016 augusztus 1.-én léptek hatályba.

 

 Pozsonyban, 2018 március 1.-én  

 

                                                                                                           Ing. Ondrej Gazda

                                                                                                    A cég ügyvezető igazgatója

ÚJDONSÁGOK SZEBB OTTHONÁHOZ

Regisztráljon, s szerezzen híreket rendszeresen forró újdonságinkról, inspirációt, nagyszerű akciós ajánlatokat, hogy otthona szépséggel és kényelemmel teljen meg.

Bejelentkezés

This website uses cookies. More info